Skip links

Πολιτική Ποιότητας Ελ.Δ.Α.Π.

Κύριος στόχος του Ελ.Δ.Α.Π. είναι η ενίσχυση της Πρόληψης και η αύξηση της Ετοιμότητας για κοινότητες πιο ισχυρές και καλύτερα προετοιμασμένες για τις προκλήσεις του μέλλοντος. Αυτό επιτυγχάνεται με αποτελεσματικό τοπικό σχεδιασμό, κοινή γνώση και πολυεπίπεδη συνεργασία, επικοινωνία και συντονισμό των ΟΤΑ. 

Ενεργούμε για την Ανθεκτικότητα:

  • Παρακολουθούμε, αξιολογούμε, κατανοούμε τους κινδύνους που μας απειλούν.
  • Διαχειριζόμαστε τον κίνδυνο με επιστημονική γνώση, εμπειρογνωμοσύνη και συντονισμό των εμπλεκόμενων.
  • Αναπτύσσουμε μια Εργαλειοθήκη Πολιτικής Προστασίας για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τη στήριξη της τεχνολογίας.
  • Ενεργοποιούμε την τοπική κοινωνία, ενισχύουμε τον εθελοντισμό, παρέχουμε εκπαίδευση και στηρίζουμε την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
  • Διασφαλίζουμε τους αναγκαίους πόρους από διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Υποστηρίζουμε:

  • Ευέλικτο σύστημα διακυβέρνησης – Ενίσχυση συντονισμού

Συνδυάζει πόρους και διαδικασίες σε ένα οργανωτικό πλαίσιο, με καθορισμένους ρόλους, δείκτες απόδοσης, εργαλεία αξιολόγησης και εποπτεία.

  • Πρόγνωση, Πρόβλεψη, έγκαιρη αναγνώριση απειλών

Εκπόνηση Τοπικών Σχεδίων Ανθεκτικότητας και εξειδικευμένων μελετών για κάθε περιοχή ενδιαφέροντος, Επεξεργασία σεναρίων για μελλοντικές κρίσεις και απειλές, και διάγνωση τάσεων που επηρεάζουν και διαμορφώνουν τη λήψη αποφάσεων, Σύνταξη διαφοροποιημένων Σχεδίων Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών.

  • Δράσεις για την Πρόληψη και την Ετοιμότητα

Από τους καθαρισµούς δασών και οικοπέδων μέχρι την προστασία ευάλωτων ανθρώπων και ομάδων και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

  • Προστασία κρίσιμων υποδομών και ενίσχυση ικανότητας απόκρισης

Εκπόνηση σχεδίων ασφάλειας των δημόσιων χώρων και των κρίσιμων υποδομών.

  • Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών στην πολιτική προστασία.

Εργαλεία (π.χ. drones, αισθητήρες, συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης) και αποφάσεις βασισμένες σε AI.

  • Ευθυγράμμιση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου το Τέλος Ανθεκτικότητας έχει τοπικό χαρακτήρα και ανταποδοτικά χαρακτηριστικά.
  • Ευαισθητοποίηση του κοινού και εκπαίδευση / εξοικείωση με θέματα κρίσεων και καταστροφών

Ο τελικός και ουσιαστικός κριτής της ποιότητας των δράσεων και των ενεργειών μας είναι τα μέλη μας και οι κοινότητές τους.

Η συνολική λειτουργία του Δικτύου διέπεται από τις αρχές που αποτυπώνονται στο Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, βασιζόμενο στις απαιτήσεις και προδιαγραφές που ορίζονται από το Διεθνές Πρότυπο ISO 9001:2015, καθώς και στις απαιτήσεις που ορίζονται από τη νομοθεσία που αφορά στα δίκτυα και στις δραστηριότητές τους.

Το Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων εφαρμόζεται σε όλες τις λειτουργίες που σχετίζονται με:

1. Συντονισμό και Υποστήριξη Δήμων–Μελών
  • Οργάνωση, διαχείριση και διευκόλυνση συνεργασιών μεταξύ των συμμετεχόντων Δήμων.
  • Παροχή τεχνικής, επιστημονικής και διοικητικής υποστήριξης.
2. Σχεδιασμό και Υλοποίηση Προγραμμάτων και Δράσεων
  • Ανάπτυξη, σχεδιασμό, υλοποίηση και παρακολούθηση κοινών πολιτικών, έργων και πρωτοβουλιών στους τομείς: βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής και συμμετοχής πολιτών, περιβάλλοντος και κυκλικής οικονομίας, ψηφιακού μετασχηματισμού και καινοτομίας.
3. Διαχείριση Έργων και Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων
  • Προγραμματισμός, τεχνική υποστήριξη, υλοποίηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση έργων.
  • Συνεργασία με εθνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς φορείς.
4. Επικοινωνία – Δικτύωση – Επιμόρφωση
  • Σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων δικτύωσης, ενημέρωσης και επικοινωνίας.
  • Οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων, συνεδρίων, εργαστηρίων και ανταλλαγής καλών πρακτικών.
5. Διοικητική και Οικονομική Υποστήριξη
  • Διαδικασίες οργάνωσης, διοίκησης, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και οικονομικών λειτουργιών.
  • Διαχείριση σχέσεων με συνεργάτες, αναδόχους και ενδιαφερόμενα μέρη.

Το Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας έχει αναπτυχθεί με επίκεντρο την αποτελεσματική ικανοποίηση των αναγκών και των απαιτήσεων των μελών του Δικτύου, ενώ παράλληλα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να διασφαλίζει την πλήρη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις που αφορούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Κεντρικός στόχος της Πολιτικής Ποιότητας είναι η συνεχής βελτίωση τόσο των διεργασιών του Συστήματος όσο και της συνολικής λειτουργίας του Δικτύου.

Η επίτευξη των στόχων αυτών υλοποιείται μέσω της εφαρμογής και της συνεχούς αναβάθμισης των βασικών διεργασιών που συγκροτούν το Ενιαίο Σύστημα, και περιλαμβάνουν ενέργειες, όπως:

  • Τη συστηματική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Συστήματος, μέσω ετήσιων ανασκοπήσεων από τη Διοίκηση και λοιπών σχετικών μηχανισμών παρακολούθησης.
  • Τη συνεχή ανάπτυξη των γνώσεων και δεξιοτήτων του προσωπικού, μέσω οργανωμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης.
  • Τη τεκμηριωμένη και συνεχόμενη μέτρηση και παρακολούθηση του βαθμού ικανοποίησης των μελών, με στόχο την ουσιαστική αποτίμηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Τη διασφάλιση της διάθεσης των αναγκαίων πόρων για την αποδοτική και αποτελεσματική λειτουργία του Συστήματος.
  • Τον εντοπισμό και την ανάλυση των αιτιών εμφάνισης προβλημάτων ή αδυναμιών, καθώς και τον καθορισμό και την εφαρμογή κατάλληλων διορθωτικών ενεργειών για την αποτροπή της επανεμφάνισής τους.
  • Τη συνεχή παρακολούθηση, συμμόρφωση και εφαρμογή όλων των ισχυουσών νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το Ελ.Δ.Α.Π. δεσμεύεται για την αξιόπιστη λειτουργία των υπηρεσιών του, μέσα από ένα οργανωτικό περιβάλλον, που στοχεύει στη συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας.

Στα πλαίσια της Πολιτικής Ποιότητας, η Γενική Συνέλευση και το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικτύου καθορίζουν συγκεκριμένους βασικούς στόχους ποιότητας, που ανασκοπούνται ανά τακτά διαστήματα και που αποβλέπουν στα εξής:

  • Βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών της εταιρείας προκειμένου για την επιδίωξη των σκοπών της
  • Ελαχιστοποίηση των προβλημάτων ως προς τις δράσεις, τις ενέργειες και τα έργα που αναλαμβάνει
  • Αποτελεσματική διαχείριση των παραπόνων μελών και βελτίωση της ικανοποίησής τους
  • Επιβεβαίωση ότι οι διεργασίες της εταιρείας λειτουργούν αποτελεσματικά

Ειδικότερα, η Πολιτική Ποιότητας του Ελ.Δ.Α.Π. αναφέρεται στα ακόλουθα:

  1. Έργα και δράσεις που συμμορφώνονται πλήρως με τους ιδρυτικούς σκοπούς και την αποστολή του.
  2. Διαχείριση που συμμορφώνεται πάντοτε με την ισχύουσα Νομοθεσία και ειδικότερα για την προστασία προσωπικών δεδομένων, όπως αυτή ορίζεται από την 2016/679 (GDPR), τον ισχύοντα Κανονισμό και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις κείμενες διατάξεις.
  3. Διαχείριση που συμμορφώνεται πάντοτε με την ισχύουσα Νομοθεσία η οποία αναφέρεται και προσδιορίζει την Ποιότητα και την Ασφάλεια των Δραστηριοτήτων και των λοιπών έργων και δράσεων.
  4. Ενέργειες που βοηθούν στη συνεχή ανάπτυξη των εργαζομένων σε αυτό, ώστε να μπορούν να εκτελούν τα καθήκοντα τους με ασφάλεια, ποιοτικά, ορθά και αποτελεσματικά. Το Δίκτυο ενθαρρύνει τους εργαζόμενους να συμμετέχουν ενεργά και δημιουργικά στο στόχο της συνεχούς βελτίωσης της Ποιότητας και τους βοηθά στην προσωπική τους βελτίωση.

Για την υλοποίηση της Πολιτικής Ποιότητας, η εταιρεία λειτουργεί με τις παρακάτω αρχές:

  • Κάθε εργαζόμενος είναι υπεύθυνος για την ποιότητα της εργασίας του.
  • Όλοι οι εργαζόμενοι είναι πλήρως ενημερωμένοι για το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας της εταιρείας και φροντίζουν για την εφαρμογή του, υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του Διευθυντή Διοίκησης & Ανάπτυξης που εκτελεί χρέη Υπεύθυνου Διαχείρισης Ποιότητας, και εξασφαλίζει ότι το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας της εταιρείας λειτουργεί και τηρείται σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001:2015.
  • Η εταιρεία παρέχει όλους απαιτούμενους πόρους (εξοπλισμό, υλικό, εκπαίδευση κ.λπ.) για την επίτευξη των στόχων ποιότητας.
  • Η εταιρεία έχει θέσει στόχους τους οποίους καταγράφει και αναλύει με γνώμονα τη διαρκή βελτίωση της ποιότητάς της.
  • Όλες οι ενέργειες, που είναι δυνατόν να επηρεάσουν την ποιότητα, προγραμματίζονται και υλοποιούνται σύμφωνα με τις θεσμοθετημένες Διαδικασίες, που έχουν αναπτυχθεί με βάση την, κατά διεργασία, προσέγγιση του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας.
  • Ο τρόπος που χρησιμοποιεί η εταιρεία για να ελέγξει αυτές τις διαδικασίες είναι: σαφής προσδιορισμός υπευθυνοτήτων και αρμοδιοτήτων για κάθε διαδικασία ή τμήμα της, γραπτή τεκμηρίωση του τρόπου που εκτελούνται όλες οι εργασίες (λεπτομερείς διαδικασίες, οδηγίες  κ.τ.λ.), ποιοτικός έλεγχος των παραδοτέων έργων, τήρηση γραπτών στοιχείων που να αποδεικνύουν την ποιότητα των λειτουργιών του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας.

Η γνώμη σας έχει σημασία

Είμαστε πάντα ανοιχτοί σε παρατηρήσεις, σχόλια ή προτάσεις. Μπορείτε να υποβάλετε τις παρατηρήσεις σας μέσω της παρακάτω φόρμας, για να συνεχίσουμε να ενισχύουμε την ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και το αντίκτυπο των δράσεών μας

Φόρμα επικοινωνίας